[Q&A] UMI Super WLAN vs. Bluetooth Problem

Buzii Post time 2018-1-29 17:38:49 | Show all posts [Copy link]
3 1813
View: 1813|Reply: 3

[Q&A] UMI Super WLAN vs. Bluetooth Problem

[Copy link]

1

threads

2

12

credits

New Member

Rank: 1

credits
12
Post time 2016-10-8 16:17:58 | Show all posts |Read mode
Edited by Buzii at 2016-10-8 16:17 \n\nHallo Freunde,
Ich habe mir das UMI Super gekauft und war begeistert. Leider Stelle ich immer wieder fest, dass ich WLAN Probleme habe, meistens ist es sehr langsam, aber manchmal verbindet er sich nicht mit dem Router.
Beim rumprobieren habe ich festgestellt, dass es am Bluetooth liegt, wenn BT aus ist funktioniert es ohne Probleme. Kann das jemand bestätigen, oder habe ich ein defektes Gerät bekommen?
BT ausschalten währe für mich keine Option, bin offt im Auto Unterwegs und möchte die Feisprecheinrichtung nutzen, währe echt Schade wenn es ein Problem des Super währe.

Grüße Buzii

1

threads

2

12

credits

New Member

credits
12
 Author| Post time 2016-10-8 16:27:39 | Show all posts
Ein Bild mit ausgeschalteten Bluetooth und direkt danach bei eingeschalteten BT. Am Bluetooth ist kein Gerät verbunden, nur eingeschaltet. Das WLAN ist 2,4GHz. Die Messung kann ich immer wieder machen, das Ergebnis ist immer ähnlich.

Ohne BT

Ohne BT

Mit BT

Mit BT

1

threads

77

1338

credits

Diamond Member

Rank: 4

credits
1338
Post time 2016-10-24 19:36:25 | Show all posts
hey

gestern gabs ein update bei umi super .seither top .

mfg

0

threads

7

24

credits

New Member

credits
24
Post time 2018-1-29 17:38:49 | Show all posts
Hello!
I have some problems with a umi super android 7.0 compilation 7.01_20170308

The problems are
-sim disconnect... but i think the problem it is that the mobile reboot sudenly. Each some minutes (it may be one minutes or 8hours) the mobile asked for pin for sim and pin for mobile.
-bluetooth: each night i switch off the mobile. The first call in the ca (via bluetooth) soung in the other site of the call... but not in my site. The second call that is all right. It is not a problem in car.
-wireless: coonect ... and after same variable minutes the mobile dissconect from wlan... putting a message like "error in autentication". Some minutes later the mobile is connected. Is it not a problem in access point.

Can you help me?

Regards
Eduardo
You have to log in before you can reply Login | WELCOME TO UMIDIGI COMMUNITY

Points Rules

Quick Reply Top Back to list